영문법 수일치- 로즈리 그래머 홀릭
EBS 로즈리 선생님의 영문법 강의, 그래머 홀릭 제 1강 수일치 노트정리입니다.
수일치
1) 주어가 긴 경우 => 실질 명사 주어에 일치.
The population of developing countries such as India, China and Korea is/are increasing.
* 동사에 밑줄이 그어진 문제 -> 수일치, 시제, 태
2) people/family => 단/복 둘 다 가능-> 문장 내에 힌트를 찾기.
people은 특별한 언급이 없을 경우-> 복수.
Family who live together depend/depends on each other.(복수취급)
Family who lives together depend/depends on each other.(단수취급)
3) every/each => 의미는 복수 ->단수취급.
Every student(s) is/are beautiful.
Each student(s) is/are beautiful.
* each of + 복명/대명사 + 단수동사.
* every four years is/are ->전체가 하나의 개념일 경우 ->복명이지만 단수취급.
4) The number of + 복명 => 단수취급 (~의 숫자는)
a number of + 복명 => 복수취급 (많은 ~은)
The number of student/students is/are ~
A number of student/students is/are ~
5) 주격관계대명사 => 수식받는 선행사에 일치.
They work for a company which makes/ make computers.
6) 분수/%/부분/비율 => of 뒤에 수일치.
three fourth of the earth is/are water
* most of/ the rest/ a lot of
7) There is/are an apple -> 도치구문.
8) 상관접속사 => both A and B만 복수.
-> 나머지는 강조대상 B에 일치.
both A and B => 복수
not only A but also B
B as well as A
either A or B
neither A nor B
9) 구, 절 => 단수취급.
to 부정사
동명사
영문법 로즈리 그래머 홀릭 - 수일치